Tuesday 22 October 2013

Home » Kelebihan menjadi seorang surirumah

Kelebihan menjadi seorang surirumah

Assalamualaikum...

Saya akui,setiap golongan ada keistimewaan dan kelebihan sendiri. Tapi yang saya kesalkan ada juga golongan tertentu yang memandang rendah pada seseorang yang bergelar surirumah ini.

Kadang2 saya rasa terkilan juga dengan persepsi orang2 seperti ini,kadang2 saya rasa sangat rendah diri tapi saya abaikan semua itu sebab menjadi surirumah ada kelebihannya yang tersendiri.

Pada saya,biarlah apa orang lain nak kata,yang penting saya bahagia dan gembira dengan hidup saya.Tiada yang salah dengan menjadi surirumah sepenuh masa, malah saya bertuah sebab dapat menjaga anak-anak saya sendiri tanpa perlu dihantar pada pengasuh. Kalau dapat pengasuh yang baik tak pe juga tapi kalau dapat yang mendera,kan susah tu. Kesian anak-anak. saya bertuah sebab dapat melihat perkembangan anak-anak saya setiap hari di mana orang lain tidak berpeluang melihat anak-anaknya membesar di depan mata.susah senang anak-anak saya,saya sebagai ibu mereka yang uruskan sendiri.

Saya juga tak pernah terlepas saat2 terindah dan berharga bersama anak-anak. Dan pastinya anak-anak juga rasa gembira bila ibu mereka sentiasa ada di sisi mereka menjaga dan melindungi mereka.

Kalau u all nak tau, seronok tau jadi surirumah ni. Nak jalan2 bercuti bersama keluarga pun senang. Cuma perlu tunggu hubby cuti saja. Ada keluarga yang jarang menghabiskan masa bersama sebab masa bekerja dan cuti yang tak sama.

Apapun,sebenarnya itu depends pada diri masing2...

5 comments:

  1. Ya betul..jgn lupa aaa plan cuti2 malaysia kita

    ReplyDelete
  2. seronok jugak menjadi full time housewife :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Of course seronok,hihi, actually,semua terpulang pada diri sendiri je,ada yg suka duk umah,ada jg yg lebih suka berkerja mencari rezeki.

      Delete
    2. Apapun terima kasih sebab sudi jenguk blog saya...hihi

      Delete