Tuesday 22 October 2013

Home » Along exam akhir tahun...

Along exam akhir tahun...

Assalamualaikum...

Hari ini,hari kedua anak saya along duduk exam akhir tahun. Actually,along baru 5 tahun, tapi saya hantar sekolah setahun awal. Hantar kat PASTI (PUSAT ASUHAN TUNAS ISLAM). Pagi2 lg  saya da bangun siap2 sbb nak prepare bekal tuk along n nak cek segala kelengkapan alat tulis along.
sebenarnya, biasanya along tak bawa pun bekal tiap hari kat sekolah, just makan makanan yang cikgu dia sdiakan je. tapi untuk hari ini, dia da siap request da sejak dua hari yang lalu nak bawa bekal pegi sekolah. mungkin dia nampak budak-budak lain pun bawa bekal Kot. dia siap tunjuk saya lagi dia nak kan nasi letak kicap dan atas nasi tu letak telur.hihi saya tanya lah nasi goreng campur kicap ke saya cakap, dia cakap bukanlah mama, nasi campur kicap lah, katanya.hihi gelak saya sebab sebenarnya dia memang maksudkan nasi goreng tapi dia tak reti nak cakap.
Along ni pelat sikit, bercakap tak lancar lagi. dulu sebelum start sekolah lagi teruk. since da start sekolah, baru lancar sikit tapi tu pun masih tergagap2 lagi kalau nak cakap ayat panjang sikit.
Malam tadi, berganti2 saya dan hubby teman dia mengulangkaji. nasib baik along ni jenis yang suka belajar tau.
Apapun, saya harap result along kali ini lebih baik dari yang dulu. saya siap da janjikan dia ganjaran lagi untuk menaikkan semangat dia, saya janji nak bagi dia rm10 untuk setiap paper yang dapat A. Along ni pun apalagi sungguh2 dia mengulangkaji. nak beli ps3 katanya. wakakaaka...


Sempat posing lagi,hihi padahal mama dia yang nak tangkap gambar.hihi,handsome tak saya,katanya...


4 comments:

  1. semoga along membesar dengan sihat dan bijak pandai ye:) terima kasih akak sudi singgah blog nana,heee

    ReplyDelete