Tuesday 18 February 2014

Home » Masalah tak boleh scroll dashboard blogger selesai

Masalah tak boleh scroll dashboard blogger selesai

Assalamualaikum...

Dalam entri INI (KLIK) saya ada beritahu dashboard blogger saya tak boleh scroll kan. Lupa nak bagitau yg tak boleh scroll tu saya pakai chrome. Yang peliknya dashboard blogger tu je. Lain2 boleh pulak.huhu

Yang saya tak boleh scroll tu masa pakai peranti note 3. Try kat laptop boleh pulak scroll. Try kat sony xperia Tx tu dpt pulak. Olololo... rupanya saya yang jakun. Huhu first pakai Samsung nya brand kan.

Okey penyelesaian nya kan u all, kot2 u all pun ada masalah dashboard blogger tak boleh nak scroll atas bawah tu adalah.... tadaaa.... ropenya kena pakai dua jari u all. Jgn scroll dengan satu jari saja. Haha... tu pun saya tahu dengan tak sengaja tau. Puas saya godek2. Ya Allah rupanya pasal tu je. Jakun betui I'olls...

Sebelum tahu rupanya kena scroll pakai dua jari tu kan untuk scroll dashboard tu macam2 cara saya dah wt. Saya update chrome tu dua tiga kali. Tak dapat. Saya uninstall chrome then install balik. Tetap tak dpt. Last2 kan u all saya g wat factory reset. Ini yang terus jahanam application dan data2 dlm note 3 saya tau... terus hilg semua. Nasib baru beli. Tak de lah byk sangat data dlm tu. Pasal tu jg sebabnya... saya dah malas dah nak backup data semua tu... tension gilak sdh masa tu.... huh!

Hmmm skg baru tenang sikit serebelum, serebrum saya... eh! Apa kene aksesori otak sume lak ni... hehe... lantak lah. Yang penting masalah dah selesai. Ingat ye sayang2 sekalian, kalau u all tak boleh scroll apa2 lepas ni especially dashboard blogger u all, senang je pakai dua jari. Kalau u all tak faham dengan penerangan saya ni jangan segansilu bertanya ye... maklumlah bahasa tunggang tebalik dah sebab baby Ainnur ni haa.. tak boleh tunggu dah mak dia selesai update belog. Heeee u all jangan tau... belog tu belog juga. Anak jangan lupa. Amanah Allah tu u all... sempat pula berceramah... hehe tp betui lah kan...

Anyway, best juga pakai galaxy note 3 ni tau... nanti free2 saya wat review pasal gadjet ni ye...

1 comment:

  1. Assalamualaikum kak.. salam perkenalan dari ros :) kenal blog akak dari blog Kak Ina :)

    ReplyDelete